ТЯЛОТО ЖАДУВА ЗА ВОДА

Тялото жадува за вода

Водата е живот. Тя е жизнено важна за всяко живо същество. Хората не могат да оцелеят повече от няколко дни без вода. Нашите тела са 65-70% вода. Това процентно съдържание определя важната роля, която водата играе за здравето ни, за работата на нашето тяло и за поддържането на всички жизнени функции. Водата регулира телесната температура чрез изпотяване, транспортира хранителни вещества и кислород до клетките, подпомага храносмилането, премахва токсините от тялото ни и още много други.

 

Сподели във Фейсбук   СПОДЕЛИ

ТЯЛОТО ЖАДУВА ЗА ВОДА

Колко вода трябва да пием?

Няма универсален отговор. Смята се, че минималното количество е 1,5 - 2 литра на ден.

Количеството вода, която трябва да изпиваме дневно зависи от килограмите ни, начина ни на живот, колко активни сме, спортуваме ли, пушим ли и други. 

Според някои специалисти - на килограм телесно тегло трябва да се консумират около 28 мл вода, а за активни спортисти - около 44-46 мл.

Всеки човек има индивидуална нужда от вода, затова ви препоръчваме да се вслушвате в нуждите на вашето тяло и да увеличавате приема при необходимост.

Пийте повече вода, когато...

Спортувате - пийте повече вода! Водата се пие по време на спортуване, а не след това. Трябва да е със стайна температура и на малки глътки.

Грешно е веднага след приключване на тренировка да се пие студена вода или бира. Така се натоварват бъбреците и сърцето.

voda-sport

С настъпването на летния сезон нуждите на тялото ни от вода нарастват значително. В жегите трябва да приемаме поне 1 чаша вода над дневния прием.

Специалистите съветват по-тежките хора да пият допълнително по чаша вода на всеки десет килограма отгоре. Пушачите се нуждаят от допълнително количество вода.

voda-jivot

Как да приемаме водата?

Пийте водата топла или хладка, но никога студена! Според специалистите е добре водата да се пие на малки глътки.

Полезно за здравето е непосредствено след събуждане да пием вода.

Оставете тялото ви да реши - дали ще е топла или хладка, чаша или по-голямо количество вода. Можете да добавите лимон или сода.

Направете си "лимонада" - с половин лимон и малко сода в чаша вода. Каквото и да изберете не забравяйте най-важното правило - съобразявайте се с вашето тяло! Когато се научите да се вслушвате в него, то най-ясно ще ви покаже от какво се нуждае!

За здрав сън - изпийте чаша вода

Липсата на вода може да причини безсъние, мигрена и дори депресия заради нарушения електролитен баланс в мозъка. Водата е разпространено средство за терапия.

Хладна вана или душ вечер изчистват тялото и съзнанието, а шумът на поточе или река и плисък на вълни гонят тревогата.

Ако страдате от безсъние, си представете спокойно езеро или лунно море.

Пийте повече вода през деня, а не вечер, за да не задържате течности в организма.

Хубавата кожа "изпива" чаша вода

Дехидратацията е основен фактор за стареенето на кожата.

Белезите на дехидратация са: сухота, липса на еластичност, наличие на дребни бръчки около очите.

През лятото кожата трябва да се хидратира не само външно, но и чрез пиене на повече вода.

Пиенето на 1-2 чаши гореща вода сутрин изчиства токсините и отваря порите. По този начин кожата изхвърля вредните вещества.

Изпотяването също е полезно за изчистването от токсините.

voda-otslabvane

Отслабвайте с вода

Водата играе важна роля за отслабването. Тя служи за тонизиране на мускулите и кожата и повишаване на метаболизма на мазнините.

От друга страна, дехидратацията води до излишък на мазнините в тялото, нисък мускулен тонус, повишава токсичността на организма и задържането на вода.

За здравословно отслабване и намаляване на целулита е необходим повишен прием на вода, подходяща диета, масажи и двигателен режим. Диетолозите ни съветват да изпиваме чаша топла вода сутрин след събуждане. Опитайте!

ВИЖТЕ ОЩЕ ОТ CINDERELLA.bg - СТАТИИ, РАЗДЕЛИ И ХОРОСКОПИ

Направете своя избор

ЗДРАВА     РУБРИКИ